Flori de Bai(ului)


Abia intorsi  dintre salcami, de la albine, duminica dimineata luam calea altor flori.


Baiul ne astepta, dar nu fu bai sa ne oprim mai intai la Micul Trianon, sa i-l prezentam si Laurei. 


Am aceeasi stare de apasare ca si in toamna, cand am pasit prima oara aici.


E impropriu zis ca 'i-am pasit pragul", caci frumoasa constructie de acum un secol nu mai pastreaza decat nostalgia maretiei arhitectonice.


Iulian, oarecum de-al casei (sau de-al castelului) ne mai deschide ochii si ne explica cat de evoluata era constructia pentru vremea ei.


Ornamente candva marete impodobesc acum ruinele.


 Plecam mai departe spre Magureni...


... si admir movul Florii diminetii.

Dupa care oprim pa malul marii rosii (de maci).


Si ne pozam ca doua fete ce descopera prima oara macii. :)


Macii miros? Nu, dar imaginatia noastra le da parfum. :)


Ce faci cand vezi doua ciuperci (iasca)? Te bagi intre ele. :)


Asa arata un Spanz, cu proprietati miraculoase in domeniul farmaceutic. Spanzul mai e cunoscut si ca C... popii (nu e vorba despre oi: D).

Helleborus niger (et purpurescens) - spânz, spânţ, elebor, bojoţei, boşuţă, cucurig, poranici, barba-lupului, coada-popii, coaiele-popii, iarba-nebunilor, iarbă-stearpă, ochiul-boului, ouăle-popii, păduchii-popii, boz, bozăţel, bujorei, cutcurig, ruscuţă, strigoaie, iarba-ne-bunilor, iarbă-strănutătoare, iarbă-şerpească, trandafir-de-iarnă


si asa Trei frati patati, zisi si panseluta. :)


Nu am retinut denumirea florii de mai jos. :(


O campie de narcise...



... ni se asterne la picioare.


Florile raman in radacini. :)


O singura narcisa mi s-a asezat dupa ureche si m-a insotit cu parfumul ei prin tot baiul.


Ghintura de mai sus creste pe pajistile pasunate. Nici denumirea acesteaia nu mi s-a pastrat in memorie.


Cea de mai sus e Laura (si nu laur - dafin), intre narcise.


Narcise contra brazi


Piscul Cainelui e nepasit de mine de candva de prin frageda copilarie. Imi aduca aminte cum cu sora'mea eram spaima brebeneilor prin primavara.


Bacita de narcise


Titel ne spune tot ce vedem: Mt. Neamtu, Paltinu, spre fata Stevia, Rusu, Orjogoaia, piramida Unghiei Mari, piciorul Unghiei Mici...


Lasam narcisele, pe rand, pentru stanjenei, apoi pentru gentiene.


Ce culori a ales si Dumnezeu sa picteze cu ele pe fudnalul iaerbii muntilor!


O vipera ne iese in cale (nu, nu e vorba de Laura, ci de o vipera adevarata, ascunsa intre pietre).


Popasul de pauza de masa il facem sus, acolo unde Soarele mangaie mai bine.


Norii nu ne sperie. Pana si ei sunt prietenosi.


Gentienele ma innebunesc si de acum as putea spune mai degraba Albastru de gentiana decat de Voronet. :)


Si gentiana are proprietati medicinale.


Ca si ciubotica cucului pe care am cules-o cu totii (a se vedea in pungile din stanga Laurei).


Inainte de a se intuneca ne intoarcem pe aceeasi Vale Rea, dar care s-a dovedit foarte prietenoasa.


M-am convins inca o data ca "muntii nostri aur poarta" in plantele de munte ce alunga toate cele rele.


Niciun comentariu: